Brekeld kampioen viswedstrijd!

Vanmorgen was het zover, de jaarlijkse viswedstrijd!

De Brekeldschool was goed vertegenwoordigd door Rachel, Jorik, Luuk, Rens, Collin en Ruben, uit de groepen 7a, 7b en 8. Om negen uur klonk het startsignaal en er werd flink gevangen. Na anderhalf uur gevist te hebben werd de balans opgemaakt.

We hadden al hoop op een plek in de top drie, maar uiteindelijk bleek de Brekeld zelfs kampioen te zijn!

Rens Beunk heeft de eerste plek (individueel) bemachtigd met een totaal van 2 meter en 29 cm vis. Knap hoor!

Na afloop kregen de vissers een medaille en mochten ze een mooi cadeau uitzoeken. De trofee krijgt een mooie plek op school!

We zijn natuurlijk erg trots op onze vissers en helpers. Goed gedaan!

Nieuwsbrief mei groep 2

Aan de ouders,

Bij dezen de nieuwsbrief voor de maand mei en vast wat data om te onthouden.

Met vriendelijke groet,

de juffen Haase

nieuwsbrief mei 2022 (1)
Hulp aan Oekraïne

Beste ouders van groep 6A,

Zoals jullie misschien al hoorden, heb ik een oom, tante, neefjes en nichtjes in Oekraïne wonen (tante Arenda Vasylenko-van de Ree). Hoe erg de situatie is, hoef ik niet te vertellen, daar zijn jullie vast ook van op de hoogte.

Als familie zetten wij ons in voor de Oekraïnse bevolking. Mijn vader en broertje hopen maandag met bussen en aanhangers, met nog anderen (o.a. De man van juf Bakker-Nijkamp) naar Polen te gaan met levensmiddelen.om daar de burgers te kunnen voorzien van eerste levensbehoeften.

Er is al heel veel ingezameld, alleen is er ook nog veel plek vrij. Misschien hebben jullie je steentje bijgedragen, bedankt daarvoor. Mochten jullie dat nog willen doen, dan kan het gebracht worden naar mijn ouderlijk huis (Lijsterbeslaan 5). Mijn man en ik zijn steeds ook aan het helpen om alles te sorteren en in dozen te pakken. Zie de bijlage voor de levensmiddelen.

Hieronder even een update wat mijn vader vanochtend stuurde:

Beste mensen. Even een kleine update. Wij zijn erg blij en dankbaar over de grote inbreng van hulpgoederen voor de nood in de Oekraïne. Inmiddels hebben wij de beschikking over 3 bussen en 3 grote aanhangers. Inmiddels zit er 1 aanhanger vol met 150 bananen dozen net eten. Vandaag wordt de 2e gevuld met al klaarstaande dozen. We hebben nog een sponcering gekregen van een lege trailer met charter en brandstof het zou mooi zijn dat die ook nog vol komt. Vanuit Polen heb ik de smeekbede gekregen om geen kleding meer in te zamelen. (We hebben inmiddels al 4 bussen vol kleding weggebracht) kleding is er meer dan voldoende. ER IS VANUIT OEKRAINE EN VANUIT POLEN GESMEEKT OM VOEDSEL, DRINKEN, MEDICIJNEN ETC. Even voor uw beeldvorming. Woensdag is de oorlog uitgebroken, vrijdag avond zat het ziekenhuis bij Kiev al zonder brood (zo snel gaat dat) mijn zwager en schoonzus zijn ook volop brood aan het bakken voor dit ziekenhuis. Tot zo ver onze update. Wilt u dit bericht zo veel mogelijk delen? Nogmaals hartelijk dank voor uw steun!

Sponsoren kan nog tot en met zaterdag.

Mijn oom en tante hebben een bakkerij en bakken brood voor de bevolking en ook voor het Oekraïnse leger. Om dit te kunnen blijven doen hebben ze een bankrekening in Nederland geopend voor donaties. Giften voor Bake4Ukraine kunnen overgemaakt worden naar Stichting Kom over en help in Nijkerk. Ons bankrekeningnummer is NL42RABO0161004555 onder vermelding van Bake4Ukraine. Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Ook namens ons alvast hartelijk dank!

Vriendelijke groet,

Juf Koele en haar man